juni 14, 2021

Grå sydd denimjacka i Merchant & Mills Foreman mönster, grey denim workwear jacket...

 Den här jackan sydde jag under några dagar nu under våren. Modellen heter Foreman och mönstret kommer från det utmärkta företaget Merchant and Mills i England.

Det var den andra gången som jag använde mig av ett mönster när jag syr. Första gången var det efter ett mönster till en klänning till hustrun, det mönstret heter Whittaker (också från M&M).

Sömnaden var inte krånglig på något sätt att genomföra och den engelska instruktionen var även lätt att förstå. Jag gjorde dock några få och små ändringar från orginalmönstret. Detta gällde främst designen på fickorna. Jackan är inte fodrad.

Tyget var tyvärr inte ett loppisfynd (som jag föredrar att använda), utan det kommer från en tygaffärs stuvstash. Man kan emellanåt göra en del fynd bland deras stuvar. Jag förutsätter nu att jackan genom användning och tvättning blir sliten och får en snygg naturlig patina.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar