juni 08, 2021

6 år senare och jag syr igen. Covid gjorde sitt till.

 Det är som sagt var 6 år sedan senaste uppdateringen, men jag skall försöka mer ofta nu när jag syr igen. Det har blivit en hel del sytt de senaste åren både till mig och min hustru, väskor, jackor, klänningar, kjolar och annat smått och gott,  Jag skall lägga upp bilder på det. 

Det första är ett par väskor, en till mig och en till hustrun. Den första till mig var en axelväska som jag även vaxade tyget på. Praktisk med många fack men kanske inte så snygg. Väskan har jag inte kvar, då jag glömde den på tåget och den försvann för alltid med diverse personliga grejor och glasögon.
Väskan blev även kvarglömd på ett matställe utefter autobahn under en bilresa, innehållande plånbok, pass etc. Borta för alltid tänkte jag, men efter ett halvår fick jag brev från Svenska Ambassadmyndigheten att dom hade den i sin förvaro. Några dagar senare kom den med posten efter att jag betalt paketporto. Allt fanns kvar, även passet (som var spärrat naturligtvis). 

Den andra väskan till hustrun är sydd av ett par gamla utslitna jeans som gjort sitt. Återbruk är modellen. Det blev många lager att sy igenom, men med min Pfaff 332 var det inga problem. Det hade aldrig funkat att sy den med min moderna Brothermaskin.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar