november 14, 2023

Nya kockknivar färdiga. Bra Julklappar i Örebro.

Förutom att sy så gör jag även knivar av olika typer och modeller som fällknivar, bruksknivaroch kockknivar som jag säljer. För dessa har jag en egen sajt som heter Bitjärn. Knivmakeriet har jag hållit på med sedan slutet av 1990-talet.

Här under följer lite bilder på knivar som jag precis gjort gjort färdigt, av olika japanska typer som Gyuto, Nakiri och Kiritsuka. Jag säljer dessa på Etsy till kunder från hela världen, men det går även bra att köpa knivarna för lokala kunder.  KontaktEpost i högerspalten >>> 


Fulltånge i 64 lager damaskstål o med 
VG10 eggstål. Flammbjörk i skaft.

Nakiri. Damaskstål & VG10 eggstål.
Flammig Al o Wenge i skaft.

Gyuto. Damaskstål & VG10 eggstål.
Björkvril o Laburnum i skaft.

Gyuto. Damaskstål & VG10 eggstål.
Cocob o Bok i skaft

Santoku. Damaskstål & VG10 eggstål.
Masurbjörk o Laburnum i skaft.

Kiritsuke. Damaskstål & VG10 eggstål.
She Oak o Pau Rosa i skaft.

Nakiri. Damaskstål & VG10 eggstål.
Masubjörk o Valnöt i skaft

Santoku. Damaskstål & VG10 eggstål.
Cocob o Pau Rosa i skaft

Nakiri. Damaskstål & VG10 eggstål.
Teakvril o Silkwood i skaft

Kiritsuke. Damaskstål & VG10 eggstål.
Masurbjörk o Ovangkol i skaft.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar