mars 12, 2014

Att sy en budväska i tweed med skinndetaljer, loppisfynd återanvänds...

Så var de olika delarna till utsidan av kroppen på budväskan klara, men ännu inte ihopsydda. Först skall jag sy dit de utvändiga fickorna.

Överst ligger kanten på väskan och från vänster är det framstycket, bakstycket och locket/plösen. Alla mellanlägg är påstrukna där de skall vara. De två där det sticker fram en kant av tweedtyget är där bakstycket och locket skall sys ihop och dragkedjan skall in. De två gråaktiga ränderna tvärs över locket är där jag använt ett tunnare mellanlägg för vikningens skull runt överdelen.

Nu skall jag börja med bitarna till insidan av väskan som jag gör i grå kanvas. De har samma mått som bitarna i bilden, så jag kommer att använda dom som mall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar