juli 21, 2014

Farfar syr ett babynest, nu är det fullbordat...

Nu är mitt förstsydda babynest till det första barnbarnet färdigt för leverans vid ett passande tillfälle. Jag hoppas de blivande föräldrarna blir nöjda med mitt försök.

Det var inte så knepigt att få ihop. Det svåraste (eller det minst roliga) var att sy ihop det sista på den vadderade sargen (hoppas det funkar med hockeytermer) för hand. Vadden strävade hela tiden efter att expandera och komma ut, så de åtdragna stygnen fick hållas under min tukt och förmaning. Emellanåt är det helt godtagbart (för mig) att föra en enkelriktad kommunikation med det man har för händerna, för att underlätta och förenkla handhavandet.


5 kommentarer:

  1. Oj vad fin den blev med det prickiga tyget!! Vi visste att det skulle bli bra. Vi ser fram emot att börja använda den snart.
    kram
    M&C

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack båda två, ser fram mot överlämnandet.
      EH

      Radera
  2. Svar
    1. Thanks Francis,
      It turned out quite nice, if I may say so.
      EH

      Radera
  3. Thanks Francis,
    It turned out quite nice, if I may say so.
    EH

    SvaraRadera