januari 07, 2014

Sewing, the finished newsboy cap - Den färdigsydda newsboykepsen...

Färdig newsboykeps i Harris tweed från avlagd kavaj.


Så då var newsboykepsen som jag sytt på äntligen färdig och slutresultatet kan du se på bilderna. Fler bilder på kepsen kommer ev. senare.

Det gick som jag tänkt mig med att sy ihop de olika delarna till kepsen. Det enda som jag skall göra om eller justera är hur jag sytt fast kullen på skärmen. Jag tänker sprätta och fästa den med tätare och mer noggranna stygn för en jämnare profil över skärmen. Jag hade litet bråttom och slarvade en del på slutet för att få den klar till hustrun kom hem. Det är därför det blev selfiebilder, som även har den fördelen av de på ett otvunget och naturligt sätt döljer mitt ansikte genom kamerans strategiska placering.



3 kommentarer:

  1. Tjusigt! Mössan ser jämn och fin ut, vore kul att få se mönstret till de åtta "tårtbitarna". Om du vill avslöja det förstås. Jag är också lite nyfiken på ditt foder, vad är det för tyg? Med vänlig hälsning, J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Johannes och tack för din kommentar,
      Inga problem med mönstret/mallen jag använde, jag håller på med ett inlägg om det (efter din fråga) då det kanske även finns andra som är intresserade.
      EH

      Radera