november 01, 2013

Framsteg med att sy en bröllopskappa med retrostuk till min fru...

Nu har jag fått till de olika mönsterdelarna till bröllopskappan. Jag har gjort dom något för stora för att ha lite marginal när jag syr ihop det hela (jag har gott om tyg att laborera med). Vid utprovningarna kommer jag att ta in kappan stegvis tills den sitter perfekt. Utan ett korrekt mönster i den storlek och med det utseende som min fru vill ha, ser jag inget annat sätt att få till det. För dom som kan sy är det förmodligen helt fel, och för dom finns det garanterat ett bättre och enklare sätt.

Dags för rullkniven...

Har ett par bilder till på tyget (som varierar i utseende och färg från bild till bild) för att ge en bättre bild av hur det verkligen ser ut. Den översta är i dagsljus och den undre i elljus. I alla händelser gillar vi det skarpt båda två, den kraftiga strukturen, färgskiftningarna och texturen. Det är dessutom lätt och trevligt att jobba med, och för jobbet svarar min favoritsymaskin Pfaff 332.






1 kommentar: