oktober 03, 2012

Singer 222K Featherweight på Tradera...

Såg den här Singer 222K Featherweight just nu på Tradera. Friarmsmodellen som verkar vara i bra skick, fungerar, med orginalväska och nycklar och bra med tillbehör. Ca: 14 timmar kvar, och högsta budet just nu är 660:-.
Auktionen slutar efter kl 10:00 i kväll - 2012/10/03. Verkar vara ett riktigt bra objekt att satsa på.

Det är inte utan att jag är sugen att gå in och bjuda, då Featherweight är väldigt eftersökta. Amerikanarna är tokiga i 222K, och där kan dom kosta upp till $300-400 beroende på skicket. Jag har dock själv redan en Featherweight (underbar maskin) som jag lyckades få tag i för 500:-, så jag står nog över den här gången även om jag är väldigt sugen...

1 kommentar:

  1. Hej, trevligt med din kommentat i min blogg.
    Visst är det härligt med våra gamla symaskiner, jag blir så glad varje gång jag använder någon av dem och inser att det är fullt tillräckligt. Alla moderna mekanismer behövs egenligen inte.... men är förstås skoj att leka med.
    Kul med alla retrosaker du skriver om, återkommer gärna.
    Ha det gott!

    SvaraRadera