september 12, 2012

Sy en jacka - Jackan börjar ta form...


Idag så har jag sytt en del på jackan, och det börjar faktiskt likna något som jag kan ha till hösten.
Jag har här nålat fast fodret på den inre avigsidan och är klar att börja sy ihop jackan längs under och framkant (räta mot räta). Jag syr längs med kanten av fodret, och fodret syr jag sedan fast med dekorsömmarna.
Här är ovanstående ihopsytt. Jackan är rätvänd och dekorsömmarna gjorda runt neder och framkant så att fodret  håller sig på plats. Sedan syr jag ihop axelpartiet och lägger till dekorsömmar även där.
Då det här är den första jackan jag syr och testar mig fram genom "trail and error", så har det även inkluderat lite missar. Jag har därför blivit en hävert på att sprätta upp både här och där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar