juni 12, 2021

Sydd väska i William Morristyg till hustrun plus lite annat.

 Här följer lite bilder på annat jag sytt sen jag kom igång med sömnaden igen, newsboykepsen är dock av lite äldre datum.

Allt tyg till de olika projekten kommer till största delen från lokala loppisar förutom Morristyget som hittades i en stuvstash i en tygaffär. Kepsens tyg kommer från en bedagad Harris Tweed kavaj, resten av kavajen använder jag till en väska som är på gång.

Inspirationen och instruktioner till väskan och fodralen hittade jag på lite olika YouTube klipp. En bra resurs att ta till när man vill testa något nytt.

Färgen på väskbilden med den blå bakgrunden  överensstämmer inte med verkligheten. Bilden med den vita bakgrunden är däremot korrekt när det gäller återgivningen av den verkliga färgen. Den gröna är den som spökar mest.  Bakgrunden lurar och påverkar mobilkamerans sätt att tolka och återge bilder på objekt väldigt olika.

De två fodralen sydde jag för att förvara sygrejor i åt mig själv och hustrun,  annars har de en inbyggd  förmåga att sprida ut sej lite här och var.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar