juni 14, 2021

Lanna klocka med nytt paracordarmband...

 Jag har gjort några klockarmband i paracord till några klockor.  Det hela började när mitt eget natoarmband till min klocka blev utslitet. Jag hade varken tid eller lust att att leta efter ett nytt. Jag hade dock material för paracordarmband hemma (jag har gjort en hel del armband) och det blev enklast att göra ett försök med lite egentillverkat.

Resultatet blev som jag tänkt mig och jag använder armbandet fortfarande (2 år senare). Det är skönt på armen, håller bra och är lätt att ta på och av. Jag har tagit av det emellanåt från klockan och kört i tvättmaskinen utan problem för att hålla det fräscht.

Sedan dess har det blivit några få till. För ett tag sedan frågade svågern om jag kunde göra ett nytt till honom och hans Lanna armbandsur då han tröttnat på natobandet. Då jag hade allt material hemma så tog det inte lång tid innan det var klart och slutresultatet ser du här. Jag matchade armbandet med visarnas färg och det blev inte så tokigt. Svågern var i alla fall väldigt nöjd med resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar