mars 20, 2014

Tweedväskans framfickor påsydda, mer och mer likt en budväska...

Här så är det ett litet hopp i sömnadsbilderna, nu när framfickorna redan är på plats på framstycket. Tyvärr så blir det ofta så när man är inne i vad man har för händerna och inte har en tanke på att ta bilder på "in progress". Men sånt är livet, man är för insnöad för sitt eget bästa.

Men något man verkligen noterar och märker är att man lär sig otroligt mycket när man prövar sig fram som; det här skulle jag kunna gjort enklare, det här skulle jag kunnat gjort så i stället, det här jag gjorde är inte nödvändigt, o.s.v.
Fickorna är som synes lite olika stora, men det är avsiktligt. De är dessutom lite olika i konstruktionen med den ena fodrad och den andra inte. Då det här är en provväska, provar jag naturligtvis litet olika varianter / konstruktioner. Något jag redan noterat är att den högra fickan är för djup i förhållande till bredden, så jag får inte ned handen till botten av den. Något som jag tror funkar för min fru.




1 kommentar:

  1. Snyggt! Den smalare fickan passar till ett par glasögon :))
    /Anne-Marlen

    SvaraRadera