mars 27, 2014

Trägen vinner, efter 1 år har jag äntligen blivit med skräddarsax...

Så var det äntligen dags, jag har nämligen hittat en fin och gedigen skräddarsax på loppis.

Som jag har skrivit om i tidigare inlägg så har jag i över ett års tid kontinuerligt letat med ljus och lykta efter en äldre skräddarsax. Idag hade Myrorna exakt det jag letat efter, och till ett väldigt hyfsat pris (jag hade varit beredd att betala bra mycket mer. Saxen är 24 cm lång (skären 14 cm), i bra bruksskick och tillverkad i Eskilstuna Sverige. Den är stämplad med EJ AB ESKILSTUNA, och har dessutom ett krönt ankare med ett E i stämpeln. Saxen känns väldigt gedigen med bra tyngd och känsla, men är något slö.

Allt den nu behöver är en slipning, finjustering och en pyttepytteliten droppe olja, så är den ånyo redo att göra tjänst igen




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar