mars 24, 2014

Singer resesymaskin, något att ha i samlingarna...

Jag tror det var på Tradera som jag såg följande maskin till salu för 6-8 veckor sedan, men på grund av att jag var upptagen den helgen och inte kunde vara med och bjuda, så kom den tyvärr inte min ägo. Någon annan fick den stora äran att göra ett fint fynd. Maskinen var i väldigt fint skick, med transportväskan och tvingen för att fästa den i bordet (väldigt viktiga tillbehör som inte får saknas).

Singers resesymaskiner är väldigt attraktiva och när de kommer upp på t.ex eBay så går de ofta för ansenliga summor, priser på $150-200 är inte ovanliga. Maskinen på bilderna gick för ca: 340-360:-, (kommer inte ihåg exakt), så någon blev lycklig och nöjd. Hade inte jag varit upptagen, så hade den förmodligen gått för ett högre slutpris.

Avslutningsvis något jag inte förstår och som borde vara helt självklart att göra. Varför har säljaren inte gjort sig besväret med att ta en trasa och damma av maskinen innan de tog bilderna (skulle tagit högst 10-20 sekunder)?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar