mars 17, 2014

Dags att sy framfickorna till tweedväskan, men lite funderingar innan utförandet...

Efter att tagit en paus från sömnaden av messengerväskan i tweed under helgen så är det nu dags att sy de utanpåliggande fickorna för framstycket. Det tarvade en del funderande innan jag bestämde mig för hur de skulle utföras. Dels med tanke på att det inte fanns så mycket tyg kvar att jag kunde pröva mig fram och dels då det förekommer lite olika modeller och konstruktioner på dessa fickor med lite olika materialåtgång.

Till slut bestämde jag mig och resultatet än så länge återfinns i bilderna här under. Jag kom fram till att den här varianten var den bästa för mitt sakta sinande tweedtygförråd. Jag hoppas att konstruktionen framgår av bilderna, annars kanske mina (förhoppningsvis) kommande framsteg gör det hela lite mer överskådligt. Jag vet inte om det är det bästa valet av fickor, men jag hoppas och tror det  (framtiden får visa om det var rätt val).





PS, Måtten på fickorna kommer att påsydda bli ca: 95x180x18mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar