januari 13, 2014

På jakt efter vintage skräddarsax. Gamla skräddarsaxar fungerar utmärkt än idag.

Jag har alltid ögonen öppna efter att hitta en gammal skräddarsax (helst en som fungerar) när jag går på loppisar och i antikbodar, men ännu utan större framgång. Jag hoppas dock att den typ av sax jag är ute efter skall korsa min väg, inom en inte allför avlägsen framtid. Så har du en sax till salu som ändå bara ligger och skräpar eller känner du någon med en dylik sax som kan tänkas avyttra den, hör av dig genom att skriva om den i kommentarfältet här under.

Här följer några bilder på den typ av skräddarsax som jag är ute efter. Funktionella och gedigna skönheter, eller hur?










4 kommentarer:

  1. Hejsan, Alexander här!
    Jag har faktiskt en sådan sax som jag tror du söker dvs gammal skräddarsax fr början utav
    1900-talet.... tredje bilden nedersta saxen...
    Kan tänkas sälja den men vet ej vad den då skulle vara värd???
    Du kan alltid maila mig om den skulle vara utav intresse
    host00@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Alexander och tack för ditt erbjudande. Jag har hittat en gammal skräddarsax på loppis nyligen som funkar utmärkt, så jag passar på ditt erbjudande. Tack ändå.
      EH

      Radera
  2. jag har några ...riktigt gamla .någon intresserad.?
    mera info .maila till marcopollo40@gmail.com så skickar jag bilder. mvh Marc

    SvaraRadera