november 12, 2013

Wedding coat finished. Bröllopskappan till hustrun till 96% klar, det är nära nu...

Nu är bröllopskappan till min hustru inför äldsta sonens bröllop i det närmaste klar. Knappar och knapphål plus litet avslutande finputs är allt som återstår. Jag har haft litet strul med min Singer buttonholer som jag använder på min Singer 201:a, men efter litet utbyte med några Singerforum om justeringstips o.s.v. så har jag nu fått tillbaka den i gammal god form.Att kappan är i det närmaste klar med två dagar kvar till avresan är en befrielse så att man slipper stressa ända in i det sista.

Jag är väldigt nöjd med resultatet, och den kära hustrun är också väldigt glad över kappan. Det är nog inte stor risk att det dyker upp något liknande på bröllopet, då det är den enda i sitt slag.


4 kommentarer:

  1. This is a gorgeous wedding coat. Great work!

    SvaraRadera
  2. Beatiful coat! Have a nice day!

    SvaraRadera
  3. Riktigt snyggt jobb!

    Lycka till med bröllopet.

    SvaraRadera
  4. Thanks for the nice comments...

    SvaraRadera