april 06, 2013

Paul Nosa använder solen för frihandsmaskinbroderier...

Såg ett intressant inlägg på Hemslöjdens hemsida om Paul Nosa och hans frihandsmaskinbroderier. Att han dessutom mekat sin symaskin så att den antingen drivs med solceller eller en cykelgenerator gör det hela än intressantare (för oss symaskinsnördar). Han delar även med sig om hur han gått tillväga (läs under Alternative Energy på hans sajt).

Tyvärr så funkar väl inte solcellsvarianten så bra i vårt solfattiga klimat (Paul bor i Arizona, USA), och då jag fick ett negativt svar om min fru kunde tänka sig att trampa och driva cykelgeneratorn, så faller även den varianten bort för min del.

Tyvärr så blir det inte mycket sömnad för tillfället, då rött ljus och rullgrus gjorde att jag bröt vänsterarmen i en lindrigare cykelolycka häromdagen. Så det blir till att syssla med enarmade aktiviteter ett antal veckor framöver.

3 kommentarer:

  1. Tråkigt att läsa om din brutna arm, jobbigt att inte kunna sy så mycket!
    Ska visa Paul Nosas symaskin för maken - jag gillar gamla trampmaskiner, men han gillar solceller :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till,
      Annars kanske han ställer upp och trampar med cykelgenerator, något som min fru tog helt avstånd ifrån.

      Radera
    2. :-) nä, det tror jag inte, och dessutom är jag nöjd med att trampa själv.

      Radera