april 11, 2013

Paisleymönstrade stuvar - Kan bara inte låta bli att handla...

Nu då mitt armbrott hindrar mig från att sy i ytterligare 2-3 veckor, får man ta tillfället i akt att göra annat som att införskaffa material till framtida projekt. Vid ett besök på Olssons i dag hittade jag följande två paisleymönstrade stuvar, och då jag är svag för just paisleymönster kunde jag inte låta bli att handla.

Jag har ingen aning om vad det skall bli av det hela. Stuvarna är avsedda för quiltning och därför inte så stora (inga hela plagg alltså).
Det jag kan tänka mig är att använda dom som accenter i plagg, som undersidan på en krage eller insidan på jackmuddar. Jag såg en jacka från Sunny Sports gjord i Harris Tweed, som hade paisleytyg som kontrast på det sättet, och det var läckert och väldigt snyggt. Såg litet klassiskt ut faktiskt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar