maj 29, 2012

Knappar i pärlemor, horn, glas, trä, skinn, plast etc...

Det är bra underbart med en förstående hustru, som dessutom har oanade resurser till sitt förfogande. Häromdagen frågade hon vilka knappar jag tänkt mig för västen, och skall jag vara ärlig så hade jag inte skänkt det så många tankar.  Några ljusare i passande storlek och färg, var väl ungerfär så långt jag kommit i mina tankebanor.

Då sa hon att hon hade en del knappar som hon samlat på sig, som jag kunde välja bland om jag ville. Jag visste att hon då och då inte kunde låta bli att köpa fina knappar när hon hittade sådana på loppisar, och att detta pågått ett bra tag. Vad jag inte visste var hur många det blivit under årens lopp och hur stor hennes knappsamling var.

Så hon tog fram några burkar och sa att här finns det en del att välja mellan, och hon hade sannerligen rätt. Om jag inte hittar passande knappar i några av burkarna, så kommer jag förmodligen aldrig att hitta knappar som passar till mina syprojekt. Jag kunde naturligtvis inte låta bli att ta en bild på en del av de knappar som till största delen var sorterade, och göra ett inlägg här på bloggen. De ljusa till vänster är pärlemorknappar och den stora runda burken består av sorterade set med varierande knappar i många olika material.

Är det inte underbart med överraskningar och tillgångar av det här slaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar